Tuesday, January 12, 2010

Aku Rindu Sayangkan Mu

Salam sejahtera semua...bersua kembali disini.
Entah kenapa hati ini tiba-tiba teringatkan anak-anak buah di Dungun,Trengganu (sebelah hubby). Melihatkan wajah-wajah comel dan ceria mereka, membuatkan rasa rindu bertamu. Teringat gelagat dan keletah mereka melayani dan dilayani kak long. Yang paling merindui mereka, pastinya anak dara kak long yang berumur 10 tahun tu...Nur Amisha (yang berambut `togel' tidak bertudung).
Gambar: Amisha, Nisa, Adam, Awal, Hasif, Akim dan Aina.

Tengok la budak-budak tu, tengah sronok mandi laut di Pantai Teluk Bidara, Dungun Trengganu. Anak kak long si Amisha..terselit kat belakang sepupunya. Tak sempat nak posing. Dah lama tak jumpa diorang....Hasif, Nisa, Aina dan Akim..emmm rindunya!!! Diorang ni semua manja ngan kak long. Di Trengganu kak long dipanggil `MOKSU'. Setiap kali kak long ke Trengganu (balik kampung hubby), mesti diorang nak ikut ke mana-mana `moksunya' pegi. Selalunya tak dapat bawa semua naik kereta kecik kak long tu. Nanti la ye...satu hari nanti `moksu' beli MPV yang BESSSAARRRR PUNNYEEE!!! Barulah semua boleh naik.
Kali terakhir kak long ke Trengganu, masa raya puasa lepas. Dah lebih empat bulan ye! Lama dah tu! Walaupun ada banyak public holiday dalam cuti sekolah di bulan Disember lepas, tapi tak dapat balik ke Trengganu sebab kami ke Penang. Sambut raya haji bersama mak-mak menakan sebelah mak kak long.
Rindu betul rasanya berada di tepi Pantai Teluk Bidara yang sungguh indah permai. Memandang jauh ke laut dan merenung langit luas nan biru menggebu. Maha besar kurniaanMu ya Allah!! Begitu kerdil diri ini kurasakan. Terasa diri dan alam bersatu. Aku bersyukur padaMu. Aku Rindu Sayangkan Mu...
Rindu menatap biru lautmu
Rindu merenung luas langitmu
Rindu bernafas udara segarmu
Rindu bermain dengan ombakmu
Aduhai...rindduuunnyyaaaa......











2 comments:

  1. salam...ukhwah,

    kekadang begitulah..dalam saat2 tertentu pasti kita memahami bahasa rindu..teringat pada yang tersayang, mengimbau segala kenangan..pasti indah bukan..

    hubungilah mereka bagi melepas rindu..

    salam....ukhwah......mohon izin follow ur blog..

    ReplyDelete
  2. saat2 itu pasti menjadi memori terindah buat sesiapa jua untuk dikenang...

    trima kasih anak laut...

    ReplyDelete